Proje Çalışmaları

Okulumuzda Yapılan Projelerimiz

ENERJİ TASARRUFU VE GERİ DÖNÜŞÜM SORUMLULARI

1.Giriş         Her ülkenin her şehrin kendigündemi olsa da dünyada yaşayan herkesi çok yakından ilgilendiren bir konu var: Dünyamızın sahip olduğu kaynakları bilinçli bir şekilde kullanmak ve gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak.Enerji kaynaklarının hızla tükenmesini engellemek amacıyla her alanda tasarruf yapma çabaları devam etmektedir. İklim değişikliğini de göz önüne aldığımızda, dünyayı korumak adına enerjimizi olabildiğince etkili ve tasarruflu kullanmamız gerekmektedir.Dünyamızın enerji kaynaklarını bilinçli bir şekilde kullanmak için yapabileceklerimizin başında daha az tüketmek geliyor. Var olan enerji kaynaklarını bilinçli kullanmak kadar alternatif enerji kaynakları yaratmak da enerji tasarrufu girişimlerinin kapsamında yer alıyor (Urun & Soyu,2016).  Dünya genelindeise yapılan çalışmalarla çöpten enerji üretmenin ilk aşaması olan çöp ayrıştırma ve bozulan artık,kullanılmayan eşyaları atmak yerine değerlendirme alışkanlığının yayılması hedeflenmektedir (Kaya vd.,2018).

Devamı

Ebeveyn Eğitimi

1. Giriş Anne-baba eğitim programlarının amacı, anne-babaların özgüvenini güçlendirmek ve küçük çocukların fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimini teşvik için kendi yeteneklerini geliştirecek şekilde onları gerekli bilgi ve beceriler ile donatmaktır (Myers, 1996). Günümüz çağdaş dünyası da kişiliğini, zekâsını ve yeteneklerini geliştirmiş, kendine güveni olan donanımlı bireyler aramaktadır. Peki, çocuklar için bu donanım daha sağlıklı nasıl sağlanabilir? Tabi ki eğitimle! Eğitim sadece okulların sağladığı bir avantaj olmayıp evde ki süreçleri de kapsamaktadır. Çocuğun yaşamının 1/4'ünü okulda, 3/4'ünü evde geçirdiği düşünüldüğünde çocukların yetiştirilmesinde anne-babanın rolü çok daha büyük ve önemlidir. Çocuğu beslemek, giydirmek, sağlığını korumak ve onu okula gönderebilmek, iyi bir ebeveyn olmak için yeterli olmayıp çocuk eğitmek, yetiştirmek, çocuğun kişiliğinin tüm potansiyelinin gelişebileceği bir ortamı okul dışında ve okulu tamamlayıcı olarak ev içinde sağlamak ve bunun işlevliğini temin etmek gerekir. 

Devamı